تکنولوژی

شکایت از پهپاد اسپارک

به نظر میرسد یک اشکال نرمافزاری برای تعدادی از دارندگان پهپاد اسپارک ساخت شرکت DJI باعث بروز نگرانیهایی پیرامون جدیدترین و ارزانترین پهپاد این شرکت چینی شده است. 

هم اکنون دو فوروم  توسط کاربران در سایت DJI ساخته شده که گزارشهایی پیرامون بروز مشکل برای پهپادهای اسپارک (SPARK) در حین پرواز را شرح میدهند. دارندگان این پهپادها شکایت کردهاند که پرنده آنان بدون هیچ دلیلی ناگهان خاموش شده و سقوط کرده و یا به سرعت از آنها دور شده است. در بعضی موارد دارندگان پهپاد موفق به نجات دستگاه شدهاند اما در برخی دیگر منجر به کرش (CRASH) شده است. 

ویدیوی زیر توسط یکی از کاربرانی که دستگاهش دچار مشکل شده گرفته شده است که نشان میدهد ارتباط دستگاه ناگهان قطع میشود: 

پهپاد اسپارک یکی از پهپادهایی است که از زمان عرضه در اوایل امسال نقدهای بسیار مثبتی را به سمت خود جلب کرده بود. این پهپاد ۴۹۹ دلاری  از ویژگی بازگشت به خانه در حین ارتباط برخودار است ویژگی که سایر پهپادهای جدید DJI نیز به آن مجهزند و در هنگام پرواز در صورت قطع ارتباط به طور خودکار به محل پرواز خود باز گشته و فرود میآیند. 

این مشکل برای تعدادی از دارندگان اسپارک رخ داده و بعضی از دارندگان آن نیز گفتهاند هیچ مشکلی با این دستگاه نداشتهاند. بعضی گفتهاند این سقوطها ممکن است ناشی از اشتباهات خلبانان آنها باشد اما کاربران پهپادهای آسیب دیده نیز با انتشار Log پرواز ( مختصات پرواز و گزارش عملکرد دستگاه ) گفتهاند که هیچ اشکالی در پروازشان وجود نداشته است.  

شرکت DJI هم بیانیهای در این زمینه منتشر کرده و به سایت Quartz گفته ازاین مشکل مطلع شده و تحقیق درباره آن را آغاز کرده است. 

اسپارک یک پهپاد فوقالعاده کوچک با وزن ۳۰۰ گرم است.

مشکل پیش آمده برای اسپارک شبیه مشکلی است که برای رقیب DJI یعنی شرکت GoPro در هنگام عرضه پهپاد Karma پیش آمد. بروز مشکل بین اتصال دستگاه و باتری باعث شد که این شرکت ۲۵۰۰ دستگاه را فراخوانی کند. شرکت DJI اما سابقه مشکل قابل توجهی در این شکل با دستگاههایش نداشته است. در عین حال فعلا هم تعداد شکایتها چندان زیاد نیست. 

شرکت دی جی آی در پاسخ به بروز این مشکل گفته است که دستگاههای این شرکت هزاران ساعت تست و بررسی میشوند و همین موجب شده  تعداد زیادی از کاربران این شرکت از این محصول رضایت دارند.

در عین حال این شرکت خاطرنشان کرده که به زودی یک اصلاحیه نرمافزاری برای اسپارک  منتشر خواهد کرد. 

مرتبط : 

معرفی پهپاد اسپارک

بررسی اختصاصی پهپاد مویک پرو

– 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا