اپل

شکایت از اپل بابت دروغ گویی!

اپل ابعاد صفحه‌نمایش آیفون 10 را بیشتر از اندازه واقعی معرفی کرده است

آیفون 10 زمان رونمایی یک ترند تازه را به دنیا معرفی کرد که اصلا چیز دلچسبی نبود و همه از این موضوع ناراحت هستند. حتی خود اپل هم این موضوع را دوست ندارد و به دنبال حذف آن است. این ترند بریدگی صفحه نمایش یا ناچ نام دارد. این موضوع حالا جدای از ناخوشایند بودن حالا برای اپل دردسر جدی هم شده است.

بریدگی صفحه نمایش

اپل این بریدگی را هم جزئی از صفحه نمایش حساب کرده و ابعاد این بریدگی را از ابعاد صفحه نمایش کم نکرده است. حتی اپل تعداد پیکسل‌های آیفون را هم به درستی اعلام نکرده است. البته این موضوع شاید واقعا به نظر جدی نباشد اما حداقل تا امروز 2 شکایت در دادگاه مطرح شده است. طبق اعلام اپل آیفون 10 صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد که این عدد درست نیست! اگر دقیق آن را بخواهید اندازه صفحه‌نمایش آن 5.6875 اینچ است.

اپل تعداد پیکسل‌های آیفون 10 را 2436 در 1125 اعلام کرده است. این عدد به نحوه کار صفحه‌نمایش‌ها بستگی دارد. اگر صفحه‌نمایش آیفون 10 مانند بیشتر موبایل‌ها سه لایه بود و subpixel های قرمز، سبز و آبی داشت، این ادعا درست بود. اما صفحه نمایش آیفون 10 2 subpixel دارد و به زبان ساده‌تر یعنی تعداد پیکسل‌های آن کمتر است.

ناچ آیفون 10

شاید این امر به نظر شما خیلی مهم یا جدی نباشد و یا گمان کنید که خیلی مشخص نیست، اما از نظر دادگاه این موضوع بسیار مهم است. زیرا اندازه صفحه چیزی است که کاربران با آن در ارتباط هستند. شکایت هم به همین موضوع بیشتر پرداخته است. شاکیان گفته‌اند که اپل در وب‌سایت خود ابعاد این موبایل را به دروغ بیشتر از اندازه واقعی اعلام می‌کند و این امر باعث گمراه کردن کاربران و دادن اطلاعات غلط به آنها شده است.

منبع
digitaltrendscnet

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا