تکنولوژی

شارژر وایرلس آیفون خیلی ضعیف است

همانطور که می‌دانید سه آیفون جدیدی که چند ماه پیش معرفی شدند، از شارژ وایرلس هم پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که این تکنولوژی از دو سال اخیر در اسمارت‌فون‌های اندرویدی قابل استفاده بوده است اما کاربران آیفون تا چند ماه پیش از این تکنولوژی محروم بودند.

آیدیت نسخه 11.2 که قرار است برای کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس منتشر شود، به آیفون‌های 8، 8 پلاس و 10 این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را با سرعت 7.5 وات یعنی با سرعت بیشتر شارژ کنند. در حال حاضر آیفون‌های 2017 با سرعت 5 وات شارژ می‌شوند. اما با این وجود سرعت 7.5 وات همچنان بسیار پایین‌تر از استاندارد Qi با سرعت 15 وات است.

طبق گزارش‌های اخیر، سرعت شارژرهای معمولی که در جعبه آیفون قرار داند بسیار بالاتر از شارژر وایرلس های موجود شرکت اپل است. طبق بررسی‌های انجام شده توسط «مت بریچلر» مشخص شد که سرعت شارژ آیفون از طریق سیم بسیار بالاتر از شارژ دستگاه از طریق پد وایرلس است. این در حالی است که اپل ادعا می‌کند پدهای وایرلس آیفون به تکنولوژی شارژ سریع (Fast Charging) مجهز هستند. در پایین می‌توانید نمودار سرعت شارژ آیفون با استفاده از شارژرهای سیمی و بی‌سیم را مشاهده کنید.

طبق این نمودار شارژ آیفون از طریق شارژر سیمی همچنان بهترین گزینه برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن محسوب می‌شود و برای افرادی که قصد دارند در کمترین زمان آیفون 2017 خود را شارژ کنند، همچنان استفاده از شارژر سیمی توصیه می‌شود، البته شارژری که اپل در جعبه آیفون‌های جدید قرار می‌دهد از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند (رنگ زرد نمودار) و شما باید یک شارژر سریع (رنگ قرمز نمودار) هم بگیرید تا بتوانید آیفون جدید خود را با سرعت بیشتر شارژ کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا