تکنولوژی

سیستم Azure مایکروسافت همگانی می‌شود

Scott Guthrie، معاون اجرایی شرکت مایکروسافت در بخش کلود و سیستم‌های بزرگ در مراسم مایکروسافت Ignite  و در حضور 2500 نفر از متخصصان آی‌تی استرالیایی گفت که این شرکت به دنبال آن است که سیستم ابری Azure را برای کاربران عادی هم ارایه کند. 

او در سخنرانی خود تصویری از آینده سرویس کلود را ترسیم کرد و گفت; 

” سرویس کلود تحولی عظیم در نسل کامپیوترها را به  وجود می‌آورد و حال وقت آن رسیده است. امروزه همه‌ی سازمان‌ها به دنبال استراتژی خاصی برای بهره‌گیری از امکانات سرویس کلود هستند.

معاون اجرایی مایکروسافت همچنین گفت : اکثر سازمان‌ها به دنبال ساخت برنامه‌هایی هستند تا از طریق آن تعامل بین کارمندان و مشتریان را بهبود ببخشند. به زودی سازمان‌ها از امکانات تکنولوژی‌های جدید از جمله یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، تحلیل‌های پیشرفته و غیره جهت دستیابی به درک بالایی از دیتاها و استفاده هوشمندانه از آن، بهره خواهند گرفت.

به گفته وی سازمان‌ها نیاز دارند که از امنیت اطلاعات و مدیریت جامع آنها اطمینان کافی داشته باشند. در حقیقت ترکیب این مراحل و سناریوهای مختلف است که باعث افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و متمایز شدن شرکت‌ها نسبت به دیگر رقبای بازار می‌شود.

اسکات گوتری همچنین خاطرنشان کرد: سیستم کلود مایکروسافت یک سیستم جهانی است. شرکت ما در حال حاضر در 38 منطقه منحصر به فرد Azure را ارایه می‌دهد که دوبرابر تعداد مناطق در اختیار شرکت‌های گوگل و AWS آمازون است و این گستردگی موجب پیش‌برد برنامه‌ها و راهکارها و کاهش فاصله بین شرکت، کارمندان و مشتریان خواهد شد و حتی شرکت را قادر به رقابت در بازارهای دیگر مناطق دنیا نیز خواهد کرد.

به گفته این مدیر مایکروسافت سیستم پردازشی کلود و سیستم ترکیبی کلود شرکت مایکروسافت جهت استفاده در استارت‌آپ‌ها، سازمان‌ها و سیستم دولتی بهینه سازی شده است. شرکت از الزامات مهم برای انجام این کار از جمله مجوز قانونی، حق حاکمیت دیتا، امنیت و حریم خصوصی کاملا آگاهی دارد. سیستم کلود مایکروسافت در حال حاضر بیش از هر سرویس دهنده کلود در جهان، گواهینامه رسمی فعالیت دارد.

Azure، پلتفورم پردازش ابری رسمی شرکت مایکروسافت است. این سیستم به عنوان هسته مرکزی تمامی سرویس‌های ابری مایکروسافت محسوب می‌شود . شما می‌توانید از Azure برای کارهای پایه، شبکه مجازی، ذخیره‌سازی اطلاعات و راه‌اندازی هر نوع سیستمی بر روی آن از جمله سیستم .NET، جاوا، SAP بر پایه  ویندوز یا لینوکس استفاده کنید. سیستم Azure  انعطاف پذیری بالایی دارد و با استفاده از این سیستم می‌توانید از دستگاه‌های مختلف با سیستم‌عامل‌های متفاوت و همچنین برنامه‌ها، زبان‌ها و ایزارهای مختلف به آسانی پشتیبانی کنید.

بنا بر اعلام مایکروسافت حالا کاربران می‌توانند به آسانی و با استفاده از ویندوز سرور 2016 برنامه‌های خود را از طریق سیستم Docker container در کلود به اجرا بگذارند و آن را مدیریت کنند. در Visual Studio 2017 کاربران می‌توانند توسعه یکپارچه این برنامه را تجربه کرده که این اقدام به توسعه‌دهندگان امکان توسعه و آزمایش برنامه‌های اجرایی در Docker Container بر روی کامپیوتر شخصی را خواهد داد. در حقیقت حالا می‌توانید برنامه‌های تحت سیستم .NET را از طریق Docker Comtainer بدون هیچ مشکلی اجرا، توسعه و عیب‌یابی کنید.”

Guthrie از برندهای جهانی از جمله Adobe, BMW, GE, Rolls Royce و Boeing به عنوان شرکت‌هایی که انتقال اطلاعات را از طریق سرویس Azure انجام می‌دهند، نام برد.

مایکروسافت در این رویداد سه شرکت استرالیایی را که از پلت‌فرم ابری این شرکت استفاده می‌کند را هم معرفی کرد. 

Woolworth  که یکی از بزرگترین تجارتهای استرالیا به حساب می‌آید، برای اطمینان از پشتیبانی دائمی خریداران، به سرویس Azure روی آورده است. این شرکت در حال گسترش سرویس منطقه‌ای کلود Azure در استرالیا است تا از این طریق از حداکثر پشتیبانی و خدمات رسانی روزانه به مشتریان اطمینان کافی حاصل کند. کریسمس 2016 شلوغ‌ترین دوره فعالیت این شرکت بود که بدون هیچ مشکل و مانعی آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

شرکت Aussie  در گذشته بازار وام مسکن را متحول کرد و همچنان جهت فراهم آوری بهترین تجربه ممکن برای مشتریان، قصد ایجاد تحول بیشتری را دارد. امروزه، شرکت  Aussie فعالیت‌های خود را بر پایه سیستم کلود انجام می‌دهد و با اتصال و بهره‌گیری از Azure، کارگزاران این شرکت به هر نقطه‌ای که برای ملاقات با مشتریان سفر کرده باشند، قادرند به به اطلاعات دسترسی کامل داشته باشند.

Gruntify به منظور حل اختلافات مدنی تاسیس شد. با ساخت و توسعه اپلیکیشن این شرکت در سرویس Azure، کارمندان می‌توانند گزارشات خود را در کمترین زمان ممکن در پرتال مدیریت این شرکت که بر پایه سرویس کلود فعالیت می‌کند، ثبت کنند.

اما این کل قضیه نیست چون هسته مرکزی شرکت Gruntify در اصل یک پلتفورم هوشمندهمکاری و ثبت اطلاعات است که می‌توان در موارد مختلف از آن استفاده نمود.

Guthrine در ادامه گفت: ” درباره سیستم Azure زیاد صحبت کردم اما کارایی‌های این سیستم در قالب سخنرانی در چنین جلسه‌ای نمیگنجد. در این هفته، با توانایی‌های آفیس 365 و روش‌های ایمن سازی تمامی این اطلاعات بیشتر آشنا خواهید شد. بعضی از اتفاقات بزرگ در بخش AQL و تحلیل داده‌ها و بخشی دیگری از آن در بخش توانایی‌هایی Power Bi رخ خواهد داد.”

 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا