تکنولوژی

سفارش آنلاین غذا در ایران

نام نویسنده: مهسا محق

مطلب جدیدتر :‌ بهترین استارتاپ‌های غذایی در ایران 

 

چند روز پیش جمله ای دیدم در کتاب چهره‌ها که نوشته بود: «من عاشق کامپیوترم هستم چون همه‌ی دوستان من آنجا هستند».

باخودم فکر کردم که این جمله تا حدی درست است؛ مرز مجازی و حقیقی در زندگی ما کجاست و چه فصول مشترکی وجود دارد که رسیدم به مقوله ی دوست داشتنی غذا!

هنوز هیچ راهی برای پیوست غذا و دانلود آن در مقصد وجود ندارد و پیش بینی هم نمی شود که در هیچ آینده ای چنین مسیری ایجاد شود اما سفارش آن را که میتوان به صورت آنلاین انجام داد! هر چند احتمالا به این ترتیب تنها ارتباط فیزیکی برخی از ما با جهان خارج که شامل سفارش تلفنی غذا می‌شد هم قطع می‌شود.

یکی از اولین سایت هایی که به این حوزه وارد شد، سایت زود فود است . عضویت  در سایت رایگان است و به صورت خودکار به عضویت تمامی رستوران‌های موجود در سایت در می‌آیید و برای سفارش از آن‌ها نیاز مجدد به ثبت اطلاعات ندارید.

سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، مغولی، فست فود، گیاهی، رژیمی و …علاوه بر نوع غذا، شما می توانید جستجو را بر اساس منطقه نیز جستجو کنید.

از همین نویسنده بخوانید: جادوی FOURSQUARE در ایران

قیمت های منوی زود فود با منوی اصلی رستوران یکسان است و می توانید به روش های حضوری، اعتباری و آنلاین پرداخت کنید. مشتری سایت که باشید، از تخفیف های ویژه ی اعضا نیز می توانید استفاده کنید. امکانات بقیه ی سایت های سفارش غذا نیز کمابیش مشابه است.

از جمله ی آنها می توان به IR Food و 2 Home اشاره کرد.

جدای از سایت ها که فعالیتشان صرفا سفارش غذاست، به تازگی رستوران هایی نیز به این روش روی آورده اند و سفارش آنلاین را به خدماتشان اضافه کرده اند. از جمله ی این رستوران ها، «آقای دیزی»  است.

شعبه های گاندی، ولی عصر، سعادت آباد، کاشانک، میرداماد، کارگر شمالی، دلاوران، شیخ بهایی تهران و شعب یزد، کرمان و کرمانشاه، سفارش آنلاین می پذیرند. ضمن اینکه منوی «آقای دیزی» هم متنوع تر شده، کوفته، میرزا قاسمی، کشک و بادمجان، کاله جوش و آش شله قلمکار هم علاوه بر انواع دیزی می توانید سفارش دهید.

به جز سه شعبه ی «آقای دیزی» در یزد، کرمان و کرمانشاه، سایت هایی که معرفی شد، همه برای سفارش در تهران هستند. اما شیرازی هم در این مقوله بیکار ننشسته اند.

سایت های شیراز دلیوری  و شیک وی  مخصوص سفارش غذا در شیراز هستند.

شما هم اگر سایتهای سفارش غذای دیگری را می‌شناسید یا تجربه‌ای از سفارش غذا با رستوران‌ها یا سایت‌هایی که در بالا ذکر شد دارید از بخش نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

مطلب جدیدتر: بهترین استارتاپ‌های غذایی در ایران 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    اخبار و مقالات گوشی ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی – Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max

    فروش بیش از یک میلیون دستگاه شیائومی می 8 در کمتر از ۳ هفته

    قیمت گوشی ردمی K30 پرو شیائومی – Xiaomi Redmi K30 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا