تکنولوژی

سرعت مودم LTE سامسونگ بیشتر از فیبرنوری!

اگر قصد دارید تا سال آینده برای معرفی گلکسی اس 9 شرکت سامسونگ منتظر بمانید، این مژده را به شما می‌دهیم که به‌احتمال زیاد مودم LTE به‌کاررفته در این گوشی از اینترنت خانگی که در حال استفاده از آن هستید، پرسرعت‌تر خواهد بود. سامسونگ به‌تازگی مودم جدیدی با نام 6CA را معرفی کرده که می‌تواند سرعت دانلود 1.2 گیگابایت در ثانیه را به کاربران ارائه دهد. عبارت «6CA» یعنی این مودم قادر است از اینترنت 6 اپراتور مخابراتی به‌طور همزمان استفاده کند و سرعت دانلود اینترنت از طریق دیتا را به بالاترین حد ممکن ارتقا دهد. با چنین سرعتی می‌توان یک فیلم سینمایی فول اچ‌دی را در حداکثر 10 ثانیه دانلود د.

توانایی این مودم در مقایسه با مودم سری قبل سامسونگ (5CA) حدود 20 درصد افزایش یافته است. این نسل از مودم‌ها در حال حاضر در گلکسی اس 8 به‌کار رفته‌اند . ناگفته نماند که این مودم‌ها هنوز هم از نسل LTE هستند و ارتباطی به نسل پنجم اینترنت دیتا در ایالات متحده و اروپا ندارند. برای رسیدن به‌چنین سرعت دانلودی، اپراتورهای موبایل فرکانس‌های LTE حدود 800 و 1.8 گیگاهرتز را به چیپ مودم‌ها ارسال می‌کنند.

به همین جهت سامسونگ با کمپانی ژاپنی Anritsu که در زمینه اندازه گیری سرعت شبکه اسمارت‌فون‌ها فعالیت می‌کند، همکاری کرده است. سامسونگ ادعا کرده این سیستم بر خلاف مودم‌های فعلی (5CA) که اینترنت خود را از طریق ترکیب اینترنت 5 اپراتور به‌دست می‌آورند، می‌تواند از فرکانس 6 اپراتور به‌طور همزمان استفاده کند و اینترنتی به‌مراتب پرسرعت‌تر و پایدارتر ارائه دهد. ضمنا در این موردم از تکنولوژی4 × 4 MIMO که موجب افزایش چشمگیر پهنای باند می‌شود نیز استفاده شده است.

از لحاظ تئوری سرعت 1.2 گیابایت بسیار عالی و دلچسب است، اما رسیدن به چنین سرعتی در ایالات متحده تقریبا غیرممکن است چراکه در بهترین حالت فرکانس 3 اپراتور بایکدیگر ترکیب می‌شوند و به‌همین دلیل شهروندان از رسیدن به نرخ دانلود 1.2 گیگابایت در ثانیه محروم می‌مانند. البته اپراتور Sprint اعلام کرده به‌زودی اینترنتی ترکیبی با استفاده از فرکانس 4 اپراتور را در ایالات متحده آغاز خواهد کرد.

گفته می‌شود تولید چیپ مودم‌های 6CA از اواخر سال 2017 آغاز می‌شود و این یعنی نوت 8 به‌این مودم‌ها مجهز نخواهد بود. البته ممکن است در نسل بعدی پردازنده‌های گلکسی که از نوع اکسینوس 9810 هستند، به‌کارگرفته شوند. این نسل از پردازنده‌ها به احتمال زیاد در اس 9 سامسونگ استفاده خواهند شد. البته خریداران سامسونگ در ایالات متحده، مدل دارای چیپ اسنپدراگون نصیبشان خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا