تکنولوژی

دوش هوشمند Nebia محصول مورد علاقه تیم کوک و اریک اشمیت

شما ممکن است ۶۹۹ دلار برای یک آیفون هزینه کنید اما حاضرید همین حدود را پول یک دوش بدهید؟ 

نبیا Nebia نام استارت‌آپی در سانفرانسیسکو است که می‌خواهد فرآیند دوش گرفتن روتین صبح‌گاهی شما را تغییر دهد. این شرکت محصولی را ارایه داده که ۷۰ درصد نسبت به دوشهای سنتی آب کمتری مصرف می‌کند و قیمت آن ۶۴۹ دلار است. 

اغلب سیستم‌های شست و شوی مورد استفاده در حمام امروزه آب را مانند قطره‌های باران در می آورند و قیمتی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار دارند. 

فلیپ وینتر مدیرعامل شرکت Nebia می‌گویدت که این شرکت سیستمی تولید کرده که تجربه متفاوتی از حمام کردن به فرد ارایه می‌دهد. 

این شرکت روی حمایت غول‌های تکنولوژی هم حساب زیادی باز کرده و البته موفق هم بوده چراکه تیم کوک مدیرعامل اپل و اریک اشمیت رییس هیات مدیره گوگل حالا درجمع سرمایه‌گذاران آن قرار دارند. 

سیستم کار این دوش هوشمند به این شکل است که جریان آب را به میلیون‌ها قطره کوچک تبدیل می‌کند که تا ده برابر سطح بیشتری را نسبت به جریان تولید شده آب سیستم دوش‌های امروزی در بر میگیرد با ایجاد قطره های بیشتر از آب کمتر هم مصرف آب کاهش پیدا می‌کند و هم حرارت آن بیشتر حفظ می شود. 

این سیستم حدود سه سال است که درست شده و تاکنون از هزاران نفر خواسته شده تا لباسهایشان را در بیاورند و آن را تست کنند از جمله آنها اریک اشمیت و تیم کوک است. 

این شرکت در گوگل، اپل و دانشگاه استنفورد هم نمونه‌هایی از این دستگاه را تعبیه کرده تا این تست انجام شود بنیانگذاران Nebia بیرون از حمام منتظر کسانی که تجربه را انجام داده‌اند می‌مانند تا در مورد تجربه‌شان از آنها سوال کنند. 

کوک نخستین سرمایه گذار این استارت‌اپ و احتمالا بزرگترین علاقه‌مند به این شرکت است. 

به گفته مدیرعامل Nebia تیم کوک خیلی سریع از آن خوشش آمد. 

مدیرعامل Nebia که قبلا تجربه‌ کار در استارتاپی در زمینه تجهیزات حمام وتوالت داشته می‌گوید این دوش جدید چیزی است که شما باید آن را تجربه کنید تا باورش کنید. به همین دلیل این شرکت یک شوروم یا محل دوش گرفتن در نزدیکی دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو ایجاد کرده  که مردم با گرفتن وقت قبلی می‌توانند دوش تکنولوژیک این شرکت را آزمایش کنند. 

قیمت این دوش ۶۴۹ دلار به اضافه یک سال خدمات پس از فروش است. قیمت آن به نسبت یک دوش بسیار بالاست اما از یاد نبریم که تسلا نیز در ابتدا محصولی ارایه داد که بسیار گران‌تر از سایر محصولات بازار بود اما به تدریج هزینه تولید آن کاهش پیدا کرد و قیمت نهایی آن هم پایین آمد این چیزی است که بنیانگذاران Nebia انتظار دارند برای محصول آنها هم اتفاق بیفتد. 

بر اساس اعلام این شرکت کاهش هزینه دوش گرفتن از طریق این دوش جدید بسیار قابل توجه است مثلا فردی که در نیویورک زندگی میکند و روزانه ۱۰ دقیقه دوش می‌گیرد می‌تواند با استفاده از این دوش سالانه ۱۲۵ دلار بابت کاهش مصرف آب و گاز صرفه‌جویی کند. این عدد در سانفرانسیسکو ۱۷۷ دلار و در سیاتل آمریکا ۱۳۷ دلار است. اگر این عددها را در جمعیت مردم یک شهر یا کشور ضرب کنیم میتوانیم درک کنیم چه سطحی از هزینه صرفه جویی میشود و همچنین  چه مقدار از منابع از طریق همین یک تک محصول بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

 

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا