تکنولوژی

دانلود آپدیت مایکروسافت بدون ترس

اگر تجربه‌ی دانلود آپدیت ویندوز ۱۰ را داشته باشید حتما می‌دانید قطع دانلود قبل از کامل شدن آن چقدر عذاب‌آور است. با وجود حجم زیاد آپدیت‌ها که تا چندین گیگا بایت هم می‌تواند باشد-مانند آپدیتی که در اکتبر منتشر شد- این تجربه برای کسانی که سرعت اینترنت کمتری دارند سخت‌تر خواهد بود. این مشکلی است که مایکروسافت از آن اطلاع دارد و به دنبال راه‌حلی برای آن است.

در حال حاضر اگر دانلود آپدیت مایکروسافت پیش از کامل شدن قطع شود- برای مثال اگر اینترنت قطع شود و یا شارژ باتری لپ‌تاپ تمام شود- ویندوز آپدیت شما را مجبور خواهد کرد دانلود را از اول شروع کنید. اما بنا بر اعلام رئیس تیم برنامه‌ی اینسایدر ویندوز، دونا سارکر این شرکت در حال کار بر روی تغییراتی برای این آپدیت است. این تغییرات امکانی را ایجاد خواهند کرد که به کمک آن بعد از توقف دانلود به هر علت، دانلود از همان جایی که قطع شده است دوباره ادامه پیدا کند.

دونا تاریخی برای تکمیل این پروژه اعلام نکرده است. اما در هر صورت خبر در دستور کار قرار گرفتن این تغییرات، خوشحال‌کننده به نظر می‌رسد. مایکروسافت پیش از این نیز با معرفی پلتفرم آپدیت یکپارچه‌اش، تغییراتی بر روی نحوه‌‌ی پخش آپدیت‌هایش ایجاد کرده بود و با این کار حجم آپدیت‌های سیستم عاملش را به یک سوم کاهش داد.

بنا بر گفته‌ی دونا این تصمیم با توجه به تجربه‌ی مایکروسافت از برنامه‌ی Insiders4Good گرفته شده است.  این کمپانی در دوسال گذشته با کارآفرینانی در سرتاسر آفریقا همکاری کرده است و اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی نیاز‌های کاربرانی که بیشتر اوقات پای کامپیوتر هستند، به دست آورد. این برنامه در جایی برگزار شد که سرعت اینترنت معمولا کم‌تر است و قیمت آن برای کاربر بیشتر از مناطق توسعه‌یافته تمام می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا