تکنولوژی

جریمه 500 میلیون دلاری شرکت واقعیت مجازی Oculus

 شرکت Oculus  ملزم به پرداخت مبلغ 500 میلیون دلار خسارت به شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی ZeniMax  شد.

طبق گزارش Polygon ، قضات دادگاه این حکم را بعد ازاینکه اثبات شد Oculus توافقنامه شرکت ZeniMax را در ابتدای ساخت Oculus Rift VR Headset نقض کرده است، صادر کرد. یکی دیگر از شکایت‌های شرکت ZeniMax ، اتهام افشای اسرار تجاری توسط Oculus بود که قضات دادگاه  رای به براعت این شرکت دادند. ZeniMax ،شکایت خود را در سال   2014 به دادگاه ارائه کرد که در آن  Oculus را متهم کرده بود که از کدهای شرکت Zenimax در ساخت محصول خود(Rift VR Headset) به صورت غیر قانونی استفاده کرده است. طبق این شکایت، نرم افزارهای شرکت ZeniMax ، هسته اصلی تکنولوژی Rift را تشکیل میدهد و Oculus برای استفاده از این تکنولوژی ، مجوزهای لازم را دریافت نکرده بود. از دیگر مفاد این شکایت نامه میتوان به نقض توافق عدم افشای اطلاعات که توسط موسسین شرکت در معامله با ZeniMax امضا شده بود، نقض قانون کپی رایت با سواستفاده از کدهای ساخته  شده توسط ZeniMax، ایجاد طراحیهای کاذب ، فریب مشتریان و معرفی محصولات ZeniMax به عنوان محصولات Oculus ، میتوان اشاره کرد.

اما شرکت Oculus ادعا کرده است که از آنجاییکه این شکایت ZeniMax دقیقا بعد از خریداری شدن Oculus توسط فیس بوک ایجاد شد، نشان میدهد که ZeniMax صرفا به دنبال بی اعتبار کردن شرکت رقیب خود است. سخنگوی شرکت Oculus در بیانیهای اعلام کرد:

“ما با رای دادگاه امروز، عمیقا متاثر شدیم ولی هنوز هم مصمم هستیم.محصولات Oculus بر پایه تکنولوژیهای تولید شده در همین شرکت است و تعهد ما برای موفقیت پروژه VR مانند گذشته پابرجاست. تمام تیم ما، همانطور که از روز اول نیز مشخص بود، هنوز هم تمرکز زیادی به روی توسعه تکنولوژی VR دارند. “

ZeniMax، از سوی دیگر از این رای استقبال کرد.مدیر عامل شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“تکنولوژی، اساس و بنیان کار ماست و دزدی اطلاعات و دستاوردهای این شرکت، برای ما اهمیت زیادی دارد. ما از قضات دادگاه به دلیل صدور این رای تشکر می‌کنیم. اما این پایان کار نیست. ما باید مطمئن شویم که در آینده دیگر چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. باید جلوی شرکت‌هایی که از دستاوردهای دیگران برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند گرفته شود.”

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا