تکنولوژی

تویوتا تولید باتری‌های الکتریکی را افزایش می‌دهد

تویوتا قرار است میزان تولید باتری ماشین‌های الکتریکی را افزایش دهد

شرکت Toyota Motor اعلام کرده ست که تا چند سال آینده، باتری‌های های خودروهای الکتریکی پیشرفته‌تری تولید خواهد کرد که برای خودروسازان ژاپنی این موقعیت را فراهم می‌کند تا 15 درصد میزان تولید محصولات خودرا افزایش دهند و همچنین باتری‌هایی با عمر بیشتر تولید کنند.

باتری های لیتیومی ، تکنولوژی اصلی پشت خودروهای الکتریکی است و قطعا جای زیادی برای پیشرفت دارد. Hisao Yamashige ، محقق تکنولوژی‌های باتری خودروی شرکت تویوتا در مصاحبه‌ای روز پنج شنبه اعلام کرد:

” بهبود کارایی تکنولوژی باتری‌های لیتیومی ،یکی از مهم‌ترین اهداف یک شرکت سازنده خودرو کهنه کار مانند تویوتاست . تولید کنندگان باتری‌های تمام الکتریکی خودرو، پلاگین‌های الکتریکی هیبریدی و همینطور هیبرید‌های بنزینی-الکتریکی ،در تلاش هستند تا بتوانند باتری‌های پیشرفته تر و با تکنولوژی به روز تری تولید کنند که ‌‌هم عمر بالاتری دارند هم امنیت بیشتر . 

تویوتا ، بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده خودروسازی کشور ژاپن ، در حیطه تکنولوژی هیبرید‌ی‌های  بنزینی-الکتریکی حرف اول را می‌زند و قرار است به زودی  هیبیریدی جدید خود به نام Prius Prime  را روانه بازار کند . علاوه بر  این ،باتری خودرو تمام الکتریکی این شرکت سال 2020 ارائه خواهد شد. Yamashige می‌گوید: 

“شرکت تویوتا با استفاده از تکنیک های ترکیبی طراحی شده توسط یک آزمایشگاه دولتی ژاپنی با همکاری 4 دانشگاه این کشور،توانسته بازدهی باتری‌های لیتیمی را افزایش دهد به طوریکه عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.”

 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا