منبع :‌ آی تی ایران نسخه چاپی

گیمینگ یکی از پر سودترین صنعت‌های دنیای کنونی ماست و شرکت‌ها دائما در حال پیدا کردن راه‌های جدید برای پخش محصولات خود هستند تا بیشترین تعداد مشتریان را جذب کرده و همچنین عرضه کنندگان بازی نیز با دردسر کمتری مواجه باشند. مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌ها در صنعت گیمینگ است که تصمیم دارد سیستم پرداخت royalty management را با کمک تکنولوژی بلاک‌چین (blockchain) راه‌اندازی ‌کند. مایکروسافت و شرکای فعالش در تولید بازی‌های مخصوص Xbox مانند Ubisoft، تصمیم دارند به زودی به سرویس بلاک‌چین برنامه Royalty بپیوندند.

شرکت مایکروسافت که تا کنون برای پرداخت‌های پیچیده royalty  از سیستم محاسبه معمولی و دستی استفاده می‌کرد، حالا تصمیم گرفته برای دسترسی بیشتر مطالب از سیستم  بلاک‌چین استفاده کند تا هم هزینه‌ها را کاهش داده و هم در زمان صرفه جویی شود. با وجود سیستم بلاک‌چین، عرضه کننده‌های بازی‌های ایکس باکس قادر خواهند بود تا آمار تحلیل فروش بازی‌ها و درآمدها را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنند. با وجود این تکنولوژی جدید، اطلاعات با ارزش زیادی، راحت‌تر در دسترس خواهد بود و به عرضه کنندگان و تولید کنندگان بازی‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از شیوه‌های نوین مارکتینگ بهره برده و نفوذ خود را در صنعت گیمینگ افزایش دهند.

سیستم بلاک‌چین قرار است به روی پلت فرم پردازش ابری Microsoft Azure فعالیت کند که طبق گفته مایکروسافت به دلیل مقیاس پذیری بالا، ایده آل‌ترین پلتفورم برای اجرای این سیستم است. سیستم بلاک‌چین، فواید زیادی دارد. برای مثال این تکنولوژی امنیت بسیار بالایی دارد و اعتماد سهام داران یا ذی نفعان را به خوبی جلب کرده است. به علاوه کل مراحل پرداخت Royalty، اتوماتیک می‌شود که نیاز به هر گونه محاسبه دستی و احتمال خطای انسانی را رفع می‌کند.

به گفته سخنگوی ایکس باکس، اکوسیستم جدیدی در صنعت گیمینگ در حال خلق شدن است که می‌تواند ارتباط بین تولیدکنندگان و برنامه نویسان را قوی‌تر کند. دسترسی لحظه‌ای به داده‌ها می‌تواند سرعت پردازش و صحت محاسبات را افزایش داده و در کل تجربه با کیفیت‌تری برای فعالان در این زمینه را فراهم می‌کند.

http://itiran.com/node/77164


موارد موضوعی مرتبط