تکنولوژی

بایکوت دانشگاه کره‌ای از سوی کارشناسان روباتیک

حدود ۵۰ کارشناس روباتیک، دانشگاه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی را به دلیل انجام پروژه های تحقیقاتی برای ساخت اسلحه های مجهز به هوش مصنوعی بایکوت کرده اند.

به گزارش مهر، حدود ۵۰ کارشناس روباتیک، دانشگاه «علوم و فناوری پیشرفته  کره جنوبی» (KAIST) را بایکوت کرده اند. این درحالی است که این دانشگاه تصمیم دارد یک آزمایشگاه اسلحه های مجهز به هوش مصنوعی افتتاح کند.

کارشناسان بیم آن دارند که این اقدام به ایجاد مسابقه برای تولید نسل آینده تسلیحات منجر شود و در نهایت تروریست ها از آن سواستفاده کنند.

نشریه فایننشال تایمز از ماه فوریه گزارش داده این دانشگاه مشغول انجام چند پروژه برای Convergence of National Defense and Artificial Intelligence است.

این پروژه ها عبارتند از سیستم های تصمیم گیری و دستوردهی مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوریتم های جهت یابی برای پهپادهای زیرآبی، سیستم های آموزش هوشمند برای هواپیما و فناوری های شناسایی و ردیابی اشیا با تکیه بر هوش مصنوعی.

 هرچند این اهداف و پروژه ها عادی به نظر بیاید اما انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی با Hanwha Systems (شرکت تسلیحات کره جنوبی) همکاری می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا