تکنولوژی

بازگشت شیپور به کافه بازار

اپلیکیشن شیپور که چندی قبل به خاطر استفاده نکردن از سیستم درون برنامه‌ای کافه بازار حذف شده بود حالا دوباره به بازار بازگشته است. این بار اما با کنار گذاشتن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خودش.

کافه بازار قانونی دارد که هر اپلیکیشنی که بخواهد پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشد باید ۳۰ درصد از درآمدش را به این شرکت بدهد مسوولان کافه بازار این کار را مشابه بازارهای اپلیکیشنی چون گوگل پلی و اپل‌استور می‌نامند با این حال منتقدان اعتقاد دارند که دو شرکت اپل و گوگل خودشان پلتفرم ( اندروید و iOS ) را ساخته‌اند.

مدیرعامل کافه بازار در گفت و گویی که با خبرگزاری ایلنا انجام داده با اشاره به نارضایتی‌هایی که به خاطر حذف اپلیکیشن شیپور و پیشنهاد اپلیکیشن دیوار به جای آن در سرچ کافه بازار پیش آمده بود، گفت: براساس قوانین ما،v اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند فروش کالا یا محتوای دیجیتال درون‌برنامه‌ای داشته باشند، می بایست 30 درصد از درآمد خود از این محل را به ما پرداخت کنند. اپلیکیشن دیوار هم همین کار را می کند و اگر برنامه‌ای این قانون را رعایت نکند، انتشار آن را متوقف می‌کنیم.  

اپلیکیشن دیوار البته متعلق به خود مجموعه کافه بازار است و تعجبی ندارد که از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این شرکت استفاده کند اما امین امیرشریفی به ایلنا می‌گوید:  شیپور پرداخت درون‌برنامه‌ای نداشته است اما در مقطعی مسوولان برنامه شیپور تصمیم گرفتند درآمد درون‌برنامه‌ای داشته باشند و با این حال، از پرداخت حق کافه بازار سر باز می‌زدند. پرسنل ما با مسوولان این برنامه تماس گرفتند و درخصوص حذف آن درصورت عدم رعایت شرط 30 درصدی، اطلاع دادند. ما این اپلیکیشن را بدون اطلاع مسوولان شیپور حذف نکردیم.  

مدیرعامل کافه بازار با بیان اینکه ما برنامه‌ها را طبق قوانین‌مان منتشر می‌کنیم، عنوان کرد: ما با اپلیکیشن‌ها قرارداد می‌بندیم و اگر قوانین از سوی آن ها رعایت نشود، نسبت به حذف آن ها اقدام می کنیم اما این اتفاق کمتر رخ می دهد و اغلب اپلیکیشن ها در بازار هستند.  

امین امیرشریفی درخصوص این موضوع که در سرچ  کافه بازار به جای بعضی برنامه ها نام برنامه های دیگر ظاهر می شود و مثلا به جای شیپور، دیوار ظاهر می شود، گفت: سرچ یک الگوریتم دارد. زمانی که شما چیزی را سرچ می کنید، محتوای مرتبط با آن ظاهر می شود. اگر اولین محتوا در کافه بازار وجود نداشته باشد، سایر محتواهای مرتبط ظاهر می شود. این الگوریتم استاندارد سرچ است و ما در این فرایند دستکاری نمی کنیم.  

مرتبط: 

چرا اپلیکیشن‌ها از کافه بازار حذف می‌شوند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا