تکنولوژی

امریکا و روسیه هکر دستگیر شده در چک را می‌خواهند

وزارت دادگستری جمهوری چک در روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالاتت متحده و روسیه خواستار استرداد هکر دستگیر شده در شهر پراگ که به دلیل هک شرکت‌ها‌ی رسانه اجتماعی آمریکایی تحت تعقیب بوده، شدند.

وزارت دادگستری این کشور درخواست استرداد “Yevgenit Nikulin” را بررسی خواهد کرد. این هکر روسی طبق گفته‌های دادگاه عالی فدرال آمریکا شرکت‌هایی رسانه‌ای آمریکایی از جمله “LinkedIn”، “Dropbox” و “Formspring” را هک کرده است. سخنگوی این وزارت اعلام کرد که نتیجه بررسی‌ها به دادگاه شهر پراگ فرستاده خواهد شد.

این خنگو در ادامه افزود: ” اگر دادگاه این درخواست‌ها را قانونی بداند، وزلرت دادگستری نظر خود را درباره استرداد این مجرم اعلام خواهد کرد.”

پلیس جمهوری چک در عملیاتب با همکاری دفتر تحقیقات پدرال آمریکا، در ماه اکتبر و در شهر پراگ موفق به دستگیری این مجرم گردید.

دادگاه عالی فدرال آمریکا در اوکلند کالیفرنیا، در 21 اکتبر دستور بازداشت او را صادر کرد.

شرکت “LinkedIn” گفته که این دستگیر مربوط به ورود غیرقانونی این مجرم به سرورهای این شرکت در سال 2012 بوده و احتمال می‌رفت اطلاعات و اعتبارات بیش از 100 میلیون کاربر در معرض خطر قرار گرفته باشد که در ادامه منجر به انجام عملیاتی به منظور تغییر پسوورد تمام کاربران این شرکت شد.

وزارت امور خارجه این عملیت دستگیری را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده که این عملیات نشان دهنده تلاش واشنگتن برای راه اندازی عملیت‌های تعقیب و گریز بر علیه مردم روسیه‌ است. 

در نوامبر امسال و قبل از انتخابات ریاست جمهوری، دولت آمریکا روسیه را متهم به انجام حملات سایبری علیه سازمان‌های وابسته به حزب دموکرات این کشور کرده است. ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم اعلام کرد این رسوایی‌های اخیر مرتبط با جریان هک‌های صورت گرفته به نفع این کشور نخواهد بود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا