تکنولوژی

اسپیکر اس 9 حاصل یک سال تلاش سامسونگ

مشکلی که در صدای اکثر موبایل‌های هوشمند امروزی به چشم می‌خورد وجود تنها یک اسپیکر است. این اسپیکر هم معمولا در پایین موبایل قرار دارد و با در دست گرفتن موبایل صدا کاملا خراب می‌شود. طبق مطلب منتشر شده در وب‌سایت سامسونگ، تیم طراحی این کمپانی یک سال برای ساخت اسپیکر گلکسی اس 9 تلاش کرده‌اند.

تیم موبایل سامسونگ سال گذشته تصمیم گرفت تا موبایل آینده خود را با صدایی استریو و دالبی وارد بازار کند. موبایلی که صدا از بخش‌های مختلف آن خارج شود و به کاربران حس یک سینمای کوچک را بدهد.

برای اینکه کاربران حس یک صدای سه‌بعدی را داشته باشند سامسونگ علاوه بر اسپیکر پایین دستگاه یک اسپیکر هم در بالای دستگاه قرار داده است تا صدا کاملا استریو پخش شود. البته انجام چنین کاری بسیار مشکل است به این دلیل که موبایل حاشیه خیلی کمی دارد و جای دادن سایر قطعات مانند دوربین جلو و اسکنر قرنیه چشم در کنار اسپیکر نیاز به فضای بیشتری دارد.

در نهایت تیم مهندسی سامسونگ موبایل موفق شدند تا همه تجهیزات را در همان فضای کم جای بدهند و حتی اندازه اسپیکر بالایی آن را هم 1.5 برابر بزرگتر کنند تا مطمئن شوند صدای استریوی بی‌نظیری از آن خارج می‌شود. نکته دیگر عایق کردن سایر قطعات نزدیک به اسپیکر است که هیچگونه نوزی را روی اسپیکر نداشته باشند.

نتیجه همه این تلاش‌ها کاملا قابل قبول بوده است. اگر از صدای گلکسی اس8 راضی بودید، حالا باید بدانید که گلکسی اس 9 سامسونگ صدایی 1.4 بیشتر (3-4dB) دارد. سامسونگ برای ارتقا این صدا با کمپانی Dolby Atmos هم همکاری داشته است تا بتواند افکت‌های مناسبی را هم برای صدا اس 9 فراهم کند تا این موبایل را تبدیل به یک جعبه صدا کند. سامسونگ همچنین به سراغ کمپانی AKG رفته تا این اسپیکرها را طوری کوک کنند که اگر صدای موبایل را تا انتها زیاد کنید صدا هیچ لرزش یا نویزی نداشته باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. Although the game series is slightly extra stealth based
    than the GTA series numerous of the mechanics feel the similar and the wealth
    of Hitman games guarantees hours of gameplay.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا