تکنولوژی

استفاده از پهپاد برای قاچاق مواد مخدر

سن دیگو – یک شهروند 25 ساله آمریکایی به جرم استفاده از پهپاد برای قاچاق بیش از 5.5 کیلو ماده مخدر مت‌آمفتامین از مکزیک بازداشت شد. قاچاق از مکزیک به خاک آمریکا پدیده نادری نیست اما شیوه‌ای که این بار توسط این فرد برای قاچاق مورد استفاده قرار گرفت نوآورانه بوده است!

این متهم که Jorge Edwin Rivera نام دارد، در بازجویی به مقامات قضایی اعلام کرد که از ماه مارس تا کنون، 5 یا 6 بار از پهپادها برای حمل مواد مخدر استفاده کرده است. این پهپادها معمولا به سمت یک پمپ بنزین نزدیک به مرز بین مکزیک و آمریکا پرواز می کردند تا مواد قاچاق را به دست هم دستان این متهم برسانند. طبق ادعای این متهم، وی قرار بود آخرین بار مبلغ 1000 دلار به عنوان دستمزد دریافت کند که ناکام ماند و دستگیر شد.

ظاهرا یکی از مرزبانان آمریکایی با مشاهده این پهپاد، مشکوک شده و با دنبال کردن آن توانسته ریورا را شناسایی کند. مقامات در گزارش این پرنده اعلام کردند که مرزبان آمریکایی با شناسایی ریورا توانست 5.5 کیلو مواد مخدر (مت‌آمفتامین) را کشف کند که وی برای بارگذاری در پهپاد آماده کرده بود.

Alana Robinso، دادستان بخش جنوبی ایالت کالیفرنیا می‌گوید که پهپادها معمولا انتخاب خوبی برای قاچاقچیان نیستند زیرا سر و صدای زیادی دارند که جلب توجه می‌کند و به علاوه باتری‌های نه چندان قدرتمند آنها، سریع خالی میشود. همچنین نسبت به دیگر روش‌ها، حجم کمتری از بار را حمل می‌کنند.

با پیشرفت تکنولو‌ژی و رفع موانع این چنینی، احتمالا قاچاقچیان نیز به استفاده بیشتر از پهپادها علاقه‌مند شوند. اصلی‌ترین مزیت استفاده از پهپادها این است که کنترل کننده آن می‌تواند در مکانی ناشناس پنهان شود و اطلاعات فرستنده و گیرنده محموله ناشناس باقی خواهد ماند.

رابینسون می‌گوید: “راهبران مرزی ما همیشه نسبت به هر مورد مشکوکی سریعا واکنش نشان خواهند داد و کاملا گوش به زنگ هستند.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا