تکنولوژی

استرس تکنولوژی شما را به کشتن می‌دهند!

مویا ساینر بر روی تحقیقی با موضوع تاثیرات چک کردن مداوم ایمیل کار می‌کرد که با داشتن یک گوشی هوشمند، به سادگی امکان‌پذیر شده است.  این محقق به نتایج جالبی توجه دست یافته و طبق تحقیقات او فرهنگ چک کردن مداوم ایمیل، مردم را به کشتن خواهد داد. آنلاین بودن به طور مداوم به نگرانی، تنش و افسردگی منجر می‌شود و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. در این رابطه موضوع جدیدی به نام «استرس تکنولوژی» مطرح شده است. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد چک کردن دائم ایمیل‌ها می‌تواند برای سلامت مردم خطرناک باشد.

ممکن است با مفهوم «استرس تکنولوژی» آشنا نباشید اما قطعا علائم آن را در زندگی‌تان دیده‌اید. ران فریدمن روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب «بهترین جا برای کار کردن» گفته است دائم چک کردن ایمیل‌ها می‌تواند بر روی کارآیی زندگی تاثیر بگذارد و در کل کیفیت زندگی را پایین آورد.

بر طبق بررسی‌ها کارمندان از دریافت ایمیل‌ها بعد از ساعات کاری خسته شده‌اند. نکته‌ی جالب توجه این است که راه حل این مشکل می‌تواند از خود کارمندان شروع شود. ضروری است که مدیران نتایج این تحقیقات را جدی بگیرند. شروع این تغییر می‌تواند این باشد که مدیران کارمندان خود را مجبور کنند وقتی نیاز به تمرکز روی کاری دارند، ایمیل خود را خاموش کنند. برای تاثیر بیشتر این کار لازم است اول خود مدیران این کار را شروع کنند تا بقیه کارکنان نیز از آن‌ها الگو بگیرند و تن به این کار دهند.

شروع این پروسه در بعضی شرکت‌ها توجه رسانه‌ها را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. برای مثال شرکت پورشه اعلام کرده است هر ایمیلی که بین ساعت ۷ شب تا ۶ صبح برای کارکنانش فرستاده ‌شود، برگردانده ‌می‌شود. کارکنان فرانسوی نیز حالا حق دارند اینترنت خود را قطع کنند، این به این معنی است که کمپانی‌ها با کارکنانشان بر سر ساعت و شرایط قطع کردن ایمیل به توافق خواهند رسید. سوال مهم این است که نقش ما در این حرکت چیست؟ مهم‌‌ترین نکته این است که از انجام چند کار به صورت هم‌زمان خودداری کنید. اگر قرار است روی گزارشی کار کنید، چک کردن مدوام ایمیل‌ کمکی به شما نخواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا