تکنولوژی

آمارهای تازه از بازار اپلیکیشن ایران

کافه بازار که جزو معدود استارت‌آپ‌های ایرانی است که به ارایه آمارهای داخلی خود علاقه نشان داده در تازه‌ترین آمار تصویری از وضعیت عددی بازار اپلیکیشن را –  که این شرکت سهم عمده آن را در اختیار دارد – به همگان نشان داده است.

تازه‌ترین گزارش کافه بازار دارای یافته‌های زیر است.

– هم اکنون تعداد نصب فعال اپلیکیشن کافه بازار به 36 میلیون نصب رسیده است  به 40 میلیون نصب رسید. به طور متوسط در هر خانواده ایرانی 1/5 کاربر از برنامه بازار استفاده می‌کنند.

– خود کافه بازار 29 میلیون حساب کاربری تایید شده دارد که نسبت به سال گذشته ر شد 67 درصدی نشان می‌دهد.

– حدود 4 میلیون و 600 هزار کاربر تجربه تکرار خرید را در کافه بازار دارند.

– تعداد توسعه دهندگان یا برنامه نویسان اپلیکیشن در پایان سال 96 به 23 هزار تیم رسیده است.

– تا پایان سال 96 کاربران در بازار امکان دانلود 151 هزار برنامه و بازی را داشتند.

– در سال 96 بیش از 14.5 میلیون خرید از برنامه‌های فروشی یا محصولات درون برنامه‌ای یا اشتراکی انجام شده است. در این میان سهم فروش درون برنامه‌ای از کل فروش 54 درصد و سهم برنامه‌های فقط فروشی 29 درصد است.

– عملکرد درآمدی برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی در سال گذشته نشان می‌دهد درآمد بازی‌های ایرانی در سال 96 نسبت به سال 95 رشدی 94 درصدی داشته است. همچنین برنامه‌های ایرانی تو انسته‌اند درآمد خود را در سال گذشته 64 درصد افزایش دهند.

– در سال گذشته تعداد برنامه‌هایی که از مدل اشتراکی نیز استفاده کردند 45 درصد و تعداد خریداران یکتای این برنامه‌ها بیش از 70 درصد افزایش یافت.

– برنامه‌های آنی – اپلیکیشن‌هایی که نیاز به نصب ندارند – فقط در یک هفته در اسفند حدود 3200 بار اجرا یا نصب شدند.

– کافه بازار در سالی که گذشت اقدام به محاسبه شاغلان صنعت کرد توسعه دهندگان در سه سطح مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج به دست آمده نشان داد توسعه دهندگان ایرانی به طور متوسط حدود 20 ماه تجربه فعالیت دارند و هر کدام بیش از 7 برنامه یا بازی انتشار داده‌اند. همچنین متوسط تعداد شاغلان در هر تیم توسعه دهنده فعال 1.87 بوده است. تعداد شاغلان مستقیم صنعت 20 هزار و 700 نفر برآورد شده که اگر به این عدد تعداد شاغلان القایی را اضافه کنیم به عدد 31 هزار شغل مستقیم و القایی موجود در صنعت می‌رسیم.

– استان تهران دارای بیشتر تیم توسعه دهنده و خراسان رضوی و اصفهان و فارس در رتبه‌های بعدی قرار دارند. استان خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری و ایلام کمترین تیم توسعه دهنده را داشته اند. همچنین سهم درآمد دیجیتال در هر استان نیز نشان دهنده درآمد بیشتر در استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان و البرز برای تیم‌های توسعه دهنده بوده است.

– استان تهران ، خراسان رضوی ، فارس، خوزستان و آذربایجان غربی بیشترین شاغلان را در استان‌های مختلف تشکیل داده‌اند.

– کافه بازار اپلیکیشن‌های آنتن، کالج، درمانه،‌مادرشو و استادکار را بهترین برنامه‌های سال 96 به انتخاب کاربران معرفی کرد.

– برترین بازی‌ها در سال 96 نیز به بازی‌های آمیرزا، دنده دو: ترافیک، منچرز، پسرخوانده و مبارزه در خلیج عدن است.

– پرنصب‌ترین برنامه در کافه بازار اپلیکیشن دیوار متعلق به همین گروه است. تقویم اذان گو باد صبا، ایرانسل من و اسنپ، آپ، شیپور و آپارات، تلویبیون، همراه من دیگر اپلیکیشن‌های پرنصب سال 96 بوده‌اند.

به روز شده در 19 فروردین : رسیدن تعداد دانلود اپلیکیشن بازار به 40 میلیون به متن اضافه شد.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض خسته نباشید.
    من چندتا برنامه در بازار دارم.
    میخواستم بدونم آیا کافه بازار الگوریتم های خودشو جهت شمارنده نصب آپدیت می کنه یا نه؟
    چون برخی از برنامه ها رو میبینم که نصبشون به شدت پایین یا بالا میره….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا