تکنولوژی

آغاز پیش فروش بلندگوهای هوشمند لنووو

بلندگوهای هوشمند یکی از پر رونق ترین بخش‌های بازار دیجیتال امروزیست که رشد و توسعه فراوانی نیز دارد. اما قبل از اینکه آمازون نبض این بازار را در اختیار خود بگیرد، شرکت‌های بزرگ ، ایده‌های خلاقانه‌ای در این زمینه در سر داشتند مانند بلندگوهای هوشمند مجهز به صفحه نمایش.

گوگل نیز با شراکت لنووو دو محصول در این حوزه تولید کرده، بلندگوهای هوشمندی که Smart Display نام دارند که اولی در نمایشگاه  CES 2018  و دومی ماه گذشته در کنفرانس  I/O معرفی شدند. حالا اولین بلندگو، اسمارت دیسپلی 8 و 10 اینچی لنووو  Lenovo Smart Display برای پیش فروش عرضه شده‌اند. عرضه این محصول می‌تواند فاز جدیدی در بازار بلندگوهای هوشمند آغاز کند.

آمازون نیز سال گذشته با عرضه Amazon Echo Show دستگاهی وارد بازار کرد که می‌توانست بازخوردهای تصویری به سوال و جواب کاربران ارائه دهد. آمازون به مرور زمان قابلیت‌های جدیدی برای این محصول خود اضافه کرد مانند برقراری تماس ویدیویی.

مرتبط : نقد و بررسی آمازون اکو شو

بلندگوهای هوشمند گوگل نیز به مرور به قابلیت‌های جدیدی از جمله سیستم عامل امدروید مخصوص اینترنت اشیا ارائه کرد اما Smart Displays تلفیقی از اندروید ، محصولات Google Home و دستیار هوشمند گوگل ارائه می دهد. گوگل از بلندگوی هوشمند دوم فعلا خبری اعلام نکرده و تنها به نام لنووو تحت عنوان شریک خود در تولید این محصولات اشاره کرده است.

Lenovo Smart Displays شباهت زیادی به به دستگاه‌های برقراری تماس ویدیویی دارد منتهی بدون گوشی. این محصول مجهز به پنل صفحه نمایش 8 یا 10 اینچی است که بلندگوها در کنار صفحه قرار دارند. پشت دسگاه هم اهرمی وجود دارد که کاربر می‌تواند با کمک آن دستگاه را به صورت افقی یا عمودی روی سطح صاف نگه دارد.

هر دو بلندگوی 8 و 10 اینچی حالا برای پیش فروش توسط B&H Photo با قیمتی کمتر از قیمت معرفی گوگل، عرضه شده‌اند. مدل 8 اینچی 149.99 دلار(به جای 199.99 دلار) و مدل بزرگ تر 228.88( به جای 249.99 دلار) قیمت دارند. از آنجاییکه لنووو محصول موفقی همچون Lenovo’s Z5 red را ارائه داده، می‌توان پیش بینی کرد که Smart Displays  نیز با بازخورد خوبی از طرف طرفداران روبرو خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا