تکنولوژی

آتش گرفتن آیپد در اپل استور آمستردام

 یک فروشگاه اپل استور در آمستردام، بعد از انفجار یک دستگاه آیپد که ظاهرا به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری دستگاه اتفاق افتاده، کل فروشگاه را تخلیه کرد.

آتش این انفجار خیلی سریع توسط کارمندان فروشگاه خاموش شد. با آتش نشانی تماس گرفته شد و تمام جمعیت داخل فروشگاه به دلیل مسائل امنیتی سریعا تخلیه شد. با این وجود، سه نفر از افرادی که طی حادثه حضور داشتند به دلیل بروز مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شدند.

9to5Mac می‌گوید که امسال چندین حادثه مشابه دیگر برای باتری آیفون‌ها در نقاط دیگری مانند سوییس و اسپانیا نیز روی داده است و همچنین حادثه مشابهی که در زوریخ اتفاق افتاد  باعث سوختگی جزئی یک نفر و درگیری تنفسی 6 نفر شد.

اپل مانند بیشتر شرکت‌های سازنده بزرگ دیگر، از باتری‌های قابل شارژ لیتیومی در محصولات خود استفاده می‌کند زیرا هم فضای کمتری اِشغال می‌کنند و هم قادر هستند انرژی بیشتری در خود ذخیره کنند. با این وجود، باتری‌های لیتیومی ممکن است تحت شرایطی که افزایش دما یکی از آنهاست، منفجر شوند. اپل قبلا نیز با باتری‌های لیتیمومی مشکل داشته مانند iPhone throttling fiasco و expanding MacBook batteries اما تا کنون آتش گرفتن در صدر این جدول قرار نگرفته بود.

با وجود اینکه ظاهرا هیچ کس در حادثه آمستردام دچار مشکل حادی نشد، اما شرکت تولید کننده قطعات اپل-Foxconn همچنان با حوادث مشابهی دست و پنجه نرم کرده و به دلیل عدم اعمال مسائل امنیتی سو شهرت دارد. طبق گزارش‌های New York Times  و Business Insider, ، در طول سال جاری خبرهای مختلفی مبنی بر اعمال شرایط کاری خشونت آمیز و خسته کننده در مراکز Foxconn- شرکتی چینی که سازنده قطعات کمپانی‌های دیگر مانند آمازون نیز هست- منتشر شده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا